20110426

JENAYAH #2

....
thought that day gonna fine and nothing bad happen. tapi serious dah takda mood sebab apa yang ustazah cakap tu really hurt me. berbuka pun aku makan karipap je pastu terus blah ready for tarawih. prep pun macam hape tah kan. 


habis prep, perut memang habis lapar la kan. berjalan dari kelas ke asrama pun macam larat tak larat je. budak-2 ni cakap malam ni makan mee goreng black pepper. untuk pengetahuan korang, aku memang tak suka makan mee kuning tu. tapi sejak dok ASJATI, memang jadi favourite lah sebab Wak DM (dewan makan) masak memang sedap.


aku pun beratur lah sambil memegang pinggan. memang aku beratur luar pintu sebab barisan panjang sangat. then dah nak sampai turn aku, Wak turunkan shutter. errrhhhh aku rasa macam sh*t. how come bole habis. pastu aku tengok dak aspura dgn bersuka ria makan mee yang diletakkan dalam tray pastu makan ramai-2. mmg f**k ah en. fyi, one thing yang aku really tak suka pasal ASJATI ni, DISCRIMINATION. bukan warden je ade perangai macam tu, budak laki pun sama. serious tak macam Jalil, always cooperate each other pastu tolerate. aspura selalu amik lebih, aspura selalu dapat guna padang futsal. Aspuri? HELL NO.


teringat masa first dah aku kat situ, lepas isyak aku amik Al-Quran nak mengaji, masa tu kat surau. kawan aku, Ecah suruh aku ngaji cepat2. dia ckp biasanya waktu macam ni aspura pegi tmpt aspuri. conquer tempat. tk sempat masuk ayat ke-5 kot, ada aspura datang belakang. bila dia intai, nampak kami berdua dorang pun sound,
"weh blah la, tak payah nak tunjuk alim. nak mengaji kat atas la."

Ecah terus tarik tangan aku, dia paksa naik atas jugak. okey, semua aku rasa tak cukup akhlak. I mean, that boy la. *Ecah, hang tak. hang baik sgt :)

back to the story. aku letak pinggan and terus gerak naik dorm. tarik selimut terus tido. memang menangis wa cakap lu. tapi dalam hati je. perut aku habis pedih ah. aku mmg tkde stok. itupun biskut kot. mmg tak lalu ah. malas nak mintak orang punya sbb semua cam berkira. aku sedar2 je dorm dah gelap. masa tu dah pukul 12 lebih. aku tengok sorang junior aku ni aka budak katil bawah aku ulang alik sana sini. sebelah aku memang takde orang. dulu tempat Ecah tapi dia dah pindah MRSM Langkawi.

aku pun turunlah dari katil. perut pedih gila sebab lapar. dalam pale otak aku fikir nak fly je. tah cemana, aku pun tak berapa ingat. aku ckp kat mushee, aku nak kuar. tolong usha ape yang patut. japgi mushee cakap, taknak ajak dia ke. aku ckp jela, kalau kau nak ikut jela, tapi mulut diam ah. masa tu mushee ni tgh lepak dgn athirah, anak pengetua sekolah weyy. so dia terpaksa mengelakkan diri daripada athirah. mampus la kalau budak tu tau kitorg fly. tp siyes, hati aku utk fly kali ni, mcm arhhh lantakla ape nak jadi. aku dah sgt2 tak tahan. after mushee dapat lari dari athirah, kami pun nk geraklah. sementara tunggu line clear (mushee ckp), kami lepak bilik prep form 3 jap. pastu dia pun ckp la, Ewan ikut aka pakwe dia. and know what, mushee pun dah gitau Kemal. skandal gue made from Langat. haha. korang paham kan? HAHAHA -.-

so everything was like, okey benda dah takkan jadi individual fly, tapi GROUP fly. dorang lalu jalan yang aku tak lalu. cam hape tah. aku tak ready dgn pakaian yg sepatutnya. terkial-kial aku nk panjat tembok aspura tu. eeee bila ingat balik rasa mmg paling bodoh lah kan. gila tak expect dorang lalu sini. aku nak patah balik pun line belum tentu clear. lepas bersusah payah, kitorang pun gerakla keluar. okey tak perlu lah cerita apa jadi sepanjang kejadian. nothing bad. nothing extraordinary. DEMI ALLAH, waktu kejadian, ada dua lelaki dua perempuan. tapi aku mcm tak masuk group tu jeh. fyi, masa tu aku tgh gaduh dgn Kemal. U know, small matter but when it come to jealous-2, itu yg jadi besaq.

masa kitorang dah masuk jalan besar, ada kereta berhenti. dia tanya nak pi mana semua. dia tegurlah sebab ada perempuan. aku pun taktau Ewan ayat ape. haha. sampai kat meja makan, aku pun order apa yang aku nak. diorang... em dgn aktiviti diorang. shisha, etc. tapi aku mmg gado lagila dgn Kemal. dia nak baik, then bila dah nak baik, he found something on my phone. ada satu lagu ni. aku baru bluetooth semalamnya kat mushee. tah Kemal ckp lagu tu semua orang dpt dari sorang aspura. dia je yg ada. pastu hape tah. mls nak cerita story yang tk perlu ni. dia polak kot, pastu terus blah. tinggalah aku sorang. aku just, let him go.

setel makan semua, aku pun blah. mushee tak bagi. sbb nty tggl dia sorang. tapi aku dah mls sbb masa tu dh dekat pukul 3 pagi. bateri fon aku pun habis. pastu mushee ckp, Kemal suh balik dgn dorang, Kemal suruh jaga aku lah, aku lah perempuan plg baik lah. HAHAHA aku rasa cam, merepek gila mamat tu. tadi cakap lain, sekarang cite lain. apedehal. aku gerak jugak. sampai kat tembok aspura. Kemal ada kot. tunggu. haha. ok the rest is history.

aku sampai hostel je terus gi mandi and ready for sahur. go to school. dan macam biasa. masa kat sekolah, Kemal ada jumpa. dia cakap, kalau ada 'orang' tanya, bagitau yang aku ni keluar berdua je dgn dia. gila ke hapee. aku sorang laa sorang. aku balik sorang kot. aku ye kan jela. okay nak confess, menyesal tak gerak sorang2 je. sbb rasa macam akan ada mslh. tp Kemal kata takda kantoi pun. so, em fine.

to be continue.

No comments:

Post a Comment